понедељак, 27. јануар 2014.

ПЕРЕЦЕ

Последњих дана сам баш расположена да мало више времена проведем у кухињи. Тако сам прехјуче у потрази за неком фином вечером наишла на рецепт за домаће переце. И то не било које него светосавске переце. Истовремено сам сазнала и за обичај прављења переца за славу Свети Сава. Свима су нам се много допале, па сам их већ јутрос опет правила да би синчић однео у Малу школу, а обећала сам и ћеркици сутра за другаре у школи (они данас немају наставу). Оригинални рецепт можете прочитати овде.
Светосавске переце
Тесто: 
  • 300 г оштрог брашна
  • 500 г меког брашна Т-400 
  • 40 г свежег квасца
  • кашичица шећера 
  • кашичица соли
  • 200 мл топлог млека 
  • 300 мл топле воде 
  • 100 мл уља 
Премаз:
  • 1 јаје 
Слани прелив: 
  • 3 кашике меког брашна 
  • 1 кашика соли 
  • хладна вода 
Домаће переце
Припрема: 
  1. У топло млеко ставити кашичицу шећера и коцкицу квасца и оставити да квасац надође. 
  2. За то време помешати обе врсте брашна. Додати и со и умешати је у брашно па направити удубљење.
  3. У удубљење сипати надошли квасац и почети са мешењем, додајући брашно са обода. Док месите додајте и уље и воду. Тесто мора бити меко, али не сме да се лепи за руке па по потреби додајте по мало брашна. Ја сам неколико пута додала по кашику брашна. Кад више није лепљиво, тесто можете пребацити на даску за мешење па наставити мешење. Кад сте задовољни изгледом теста прекријте га и оставите на топлом месту, бар пола сата тј. док не удвостручи запремину. 
  4. Кад год од теста правим појединачне сланише (или слаткише) измерим укупну масу и онда у зависности од тога колико комада желим да направим израчунам колико теста ћу одвајати за сваки комад појединачно. Данас сам рецимо правила 20 переца, а за сутра планирам 35 од исте количине теста. То само значи да су данашње биле мало веће него ште ће бити сутра. 
  5. Сваки комад теста длановима истањити у дугачку траку па смотати у перецу и ређати у плех у који стављен папир за печење (или једноставно нуљен, ако случајно немате папир). 
  6. Оставити их у плеху да нарастају док се рерна загрева на 250 степени. (Моја рерна је добра па сам била мало скептична због температуре, али је ипак све испало добро). Пре него што их ставите у рерну, премажите переце умућеним јајетом.
  7. Док се пеку припремите слани прелив. Помешајте брашно и со (ја користим морску) и уз стално мешање доливајте хладну воду док не добијете смесу густине као кад правите палачинке. 
  8. Кад переце благо порумене извадите их из рерне и кашичицом нанесите слани прелив па их вратите у рерну још неколико минута док се прелив не осуши, а переце лепо не зарумене. Ја сам смањила температуру печења пре враћања переца да се допеку. 
Переце

4 коментара:

  1. Raduje me da su dečica uživala u perecama. Ništa mi nije draže nego kad znam da je još neka mama obradovala svoje mališane :) Hvala puno na isprobavanju ovog tradicionalnog recepta mog rodnog kraja :)

    ОдговориИзбриши
    Одговори
    1. Хвала вама на дивном рецепту! Иако сам тесто први пут замесила мало тврђе моја деца су их у сласт појела и кад сам им испричала за обичај одмах су тражили да правим и за другаре. И, на срећу следећа два пута је тесто толико нарасло да је изашло из вангле. Заиста су биле прелепе, а другари и учитељица су били одушевљени. :)

      Избриши
  2. Kad je testo mekano lakše se oblikuju perece. Slobodno ih razvuci rukama pre stavljanja u pleh da bi izgled perece bio izraženiji.

    ОдговориИзбриши
    Одговори
    1. Да, много је лакше кад је тесто мекано. И као и увек све иде са искуством јер су ми трећи пут најлепше испале, али их нисам сликала. Хвала за савет, биће примењен следећом приликом :)

      Избриши

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...